Ons blog

huisstijl ontwerpen

Belangrijke informatie met betrekking tot een huisstijl

Een van de belangrijkste manieren om nieuwe klanten te werven voor je bedrijf, is via de website. Natuurlijk moet je website er daarvoor wel aantrekkelijk uitzien en moet de visie van jouw bedrijf goed overkomen via de site. Ook andere onderdelen om je bedrijf te promoten moeten een eenduidig beeld geven. Denk hierbij aan kleding, kleuren van het bedrijf, het logo, belettering en mail afsluitingen. 

De huisstijl is hierbij van groot belang. Dit zijn namelijk alle visuele elementen van een organisatie, die ervoor zorgen dat er één bepaalde identiteit wordt uitgestraald. Hierdoor is het meteen duidelijk dat het over jouw bedrijf gaat en kunnen mensen het direct herkennen. Wat is er belangrijk als het gaat om de huisstijl voor jouw bedrijf? Dat, en meer, lees je in onderstaand artikel.

Welke punten zijn van belang bij een huisstijl?

infographic over huisstijl regels
infographic over huisstijl regels

De huisstijl is dus erg nauw verbonden met de identiteit, de uitstraling en het imago van je bedrijf. Het is de bedoeling dat je je bedrijf op een coherente manier uit, zodat het duidelijk te onderscheiden is van andere bedrijven. Om dit te doen, komen er een aantal belangrijke elementen kijken bij de huisstijl. Allereerst is dit natuurlijk het logo. Dit moet een herkenbaar logo zijn en moet op een juiste manier overkomen met het gebruik van kleuren. Het logo gaat bijvoorbeeld terug te zien zijn op de website, bedrijfskleding, in folders en in emails. Het is daarom van groot belang dat het logo van je bedrijf ook uitstraalt waar je voor staat.

Zie ook: https://studioblikopener.nl/logo-laten-maken-in-india/

Daarnaast is ook de schrijfwijze en de typografie van belang om een duidelijke huisstijl te creëren. Bij het maken van producten voor je bedrijf moet je met deze aspecten rekening houden om een eenduidig beeld te kunnen schetsen. 

Het belang van een passende huisstijl

Veel startende bedrijven denken dat een logo voldoende is om je bedrijf op een passende manier te promoten. Het klopt inderdaad dat het logo de basis is van de huisstijl, maar als je een eenduidig beeld wilt uitdragen, zul je ook de rest van de huisstijl hier op aan moeten passen. De huisstijl biedt namelijk een tal van voordelen voor vrijwel alle commerciële bedrijven en non-profit organisaties. 

Een van de belangrijkste voordelen is dat het een positief beeld van je bedrijf achterlaat en dat het ook herkenbaar is voor potentiële klanten. Als ze je huisstijl bijvoorbeeld eerst tegenkomen op de website, en vervolgens in een flyer zien, zullen ze sneller getriggerd zijn. Daarnaast kun je met een huisstijl onderscheid maken van andere organisaties en verhoogt het de professionaliteit en de communicatie van je bedrijf. Op een beurs zul je sneller de aandacht trekken van klanten als je passende bedrijfskleding draagt en de huisstijl professioneel uitdraagt. Hierdoor kun je veel profijt ondervinden door een passende huisstijl voor jouw bedrijf te creëren. Waar wacht je nog op?Gastpost door: Bo5.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *